Saturday 18 January 2014

RATUSAN KUCING MENJADI MENU PELIK DI SEBUAH RESTORAN - Blog Makanan di Perlis

RATUSAN KUCING MENJADI MENU <b>PELIK DI</b> SEBUAH RESTORAN - Blog Makanan di Perlis


RATUSAN KUCING MENJADI MENU <b>PELIK DI</b> SEBUAH RESTORAN

Posted: 09 Jan 2014 11:52 PM PST

Ratusan Kucing Bakal Jadi Menu Pelik di Restoran | Kucing dan anjing , adalah haiwan manja yang banyak dipelihara manusia . Mereka adalah haiwan yang penuh kasih sayang dan kesetiaan . Dan masih banyak lagi haiwan seperti mereka , orang utan misalnya . Namun belakangan ini semakin banyak khabar yang kurang baik  tentang bagaimana orang - orang memperlakukan binatang untuk kepentingan wang .

Mengesan pelbagai maklumat di media , ada sebuah kisah memilukan dari China pada awal tahun ini . Sekitar 1000 kucing berjaya diselamatkan dari ' jalan menuju maut ' selepas sebuah kemalangan membuat lori yang mengangkut kucing - kucing ini terguling . Ada banyak tempat yang dibuat seadanya , memuat banyak sekali kucing dengan sangat tidak berperikemanusiaan .

Kucing itu dijel dalam 40 kotak kayu . Namun terselamat kerana lori itu mengalami kemalangan dan menarik perhatian banyak orang di Changsha , Hunan , saat melihat banyak tempat dengan tangan - tangan kecil berbulu dan suara yang menghiris hati . Kucing - kucing ini trauma , takut dan kelaparan .

Warga Changsha yang melihatnya TERUS berusaha menyelamatkan kucing - kucing malang ini . Dengan bantuan seadanya mereka berusaha memberikan air , susu dan makanan . Beberapa orang mengeluarkan kucing - kucing itu untuk segera dibawa ke Changsha Small Animal Protection . Namun beberapa di antaranya ada yang turut mati kerana kemalangan ini .

Yang lebih sadis lagi , apabila trak ini tidak mengalami kemalangan , mereka akan membawa para kucing ke restoran untuk dijadikan bahan makanan dan dimakan oleh manusia . Kucing ini didapati dari petani - petani yang menggemukkan mereka dan menjualnya demi mendapat pendapatan tambahan . Bahkan di beberapa restoran , mereka mempersilakan pelanggan memilih kucing yang mereka mahu dan chef akan mengolahnya menjadi makanan .

Entahlah , ini hanya sebuah gambaran kecil di antara masih banyak lagi pembunuhan keji haiwan oleh manusia . Bahkan haiwan yang biasa dimakan manusia seperti lembu , kadang tak diperlakukan dengan layak saat penyembelihan , seperti digelonggongi agar dagingnya kelihatan segar dan besar .

<b>Makanan</b> Murah Punca Sakit Jantung - MyNewsHub.My - Sertai <b>...</b>

Posted: 04 Oct 2013 01:59 AM PDT

KANGAR – Harga makanan yang murah di Perlis antara penyumbang kepada risiko sakit jantung dalam kalangan penduduk di negeri itu, kata Exco Kesihatan Perlis, Jafperi Othman.

Ini kerana katanya, keadaan itu menyebabkan masyarakat tidak mengawal pemakanan sehingga Perlis menjadi antara negeri yang mempunyai peratusan penduduk gemuk yang tinggi dan seterusnya berisiko mengalami penyakit jantung.

Kawalan penyakit jantung ini juga perlu bermula dari peringkat kanak-kanak kerana kegilaan terhadap permainan dalam talian menyebabkan golongan ini mengabaikan kegiatan yang boleh mengeluarkan peluh, katanya berucap merasmikan sambutan Hari Jantung Sedunia Peringkat Negeri Perlis, di sini hari ini.

Sehubungan itu, Jafperi meminta ibu bapa agar memastikan anak mereka turut aktif dengan kegiatan fizikal selain menguasai bidang teknologi maklumat.

Harus diingat, kajian Kementerian Kesihatan mendapati satu daripada tiga kematian di negara ini adalah kerana masalah jantung, katanya. – BERNAMA

Makanan Murah Punca Sakit Jantunghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/10/Makanan-Murah-Punca-Sakit-Jantung.jpeghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/10/Makanan-Murah-Punca-Sakit-Jantung-150x150.jpeg04 October 2013 MyNewsHub Terkini

KANGAR - Harga makanan yang murah di Perlis antara penyumbang kepada risiko sakit jantung dalam kalangan penduduk di negeri itu, kata Exco Kesihatan Perlis, Jafperi Othman. Ini kerana katanya, keadaan itu menyebabkan masyarakat tidak mengawal pemakanan sehingga Perlis menjadi antara negeri yang mempunyai peratusan penduduk gemuk yang tinggi dan seterusnya...

KANGAR - Harga makanan yang murah di Perlis antara penyumbang kepada risiko sakit jantung dalam kalangan penduduk di negeri itu, kata Exco Kesihatan Perlis, Jafperi Othman. Ini kerana katanya, keadaan itu menyebabkan masyarakat tidak mengawal pemakanan sehingga Perlis menjadi antara negeri yang mempunyai peratusan penduduk gemuk yang tinggi dan seterusnya berisiko mengalami penyakit jantung. Kawalan penyakit jantung ini juga perlu bermula dari peringkat kanak-kanak kerana kegilaan terhadap permainan dalam talian menyebabkan golongan ini mengabaikan kegiatan yang boleh mengeluarkan peluh, katanya berucap merasmikan sambutan Hari Jantung Sedunia Peringkat Negeri Perlis, di sini hari ini. Sehubungan itu, Jafperi meminta ibu bapa agar memastikan anak mereka turut aktif dengan kegiatan fizikal selain menguasai bidang teknologi maklumat. Harus diingat, kajian Kementerian Kesihatan mendapati satu daripada tiga kematian di negara ini adalah kerana masalah jantung, katanya. - BERNAMA


Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

No comments:

Post a Comment