Sunday 6 April 2014

Through My Glasses Kacamata: GiveAway Contest Gila Buasir Otak ... - Blog Makanan di Perlis

Through My Glasses Kacamata: GiveAway Contest Gila Buasir Otak <b>...</b> - Blog Makanan di Perlis


Through My Glasses Kacamata: GiveAway Contest Gila Buasir Otak <b>...</b>

Posted: 23 Mar 2014 10:51 AM PDT

Salam dan selamat pagi Isnin buat semua~ ^^

Wah, nampaknya Prince of Noob (a.k.a noob) tengah menganjurkan GiveAway Contest ke-5nya di blog Buasir Otak, sempena menyambut jumlah post blognya yang kini sudah mencapai 1000 entries, wah, tahniah BO~ (°∀°)b


http://buasirotak.blogspot.com/2014/03/giveaway-contest-gila-5-artikel-pilihan_23.html

Maka, di kala aku tengah takde idea sangat ni (dan agak busy), aku rasa cambest gak kalau aku join contest sempoi nih, syarat-syaratnya pun sempoi gila, so, "artikel pilihan" aku untuk sertai contest BO ni ialah entry blog yang aku telah publish di kala bulan Ramadhan yang lepas, iaitu Krisis Jantina Seekor Ketupat Palas
"Topik yang ingin dikupas kali ini ialah berkenaan sejenis makanan tradisi orang Melayu sempena berhari Raya, iaitu ketupat pulut daun palas, yang biasanya dimakan bersama rendang ayam atau daging, atau apa-apa jenis serunding. Makanan tradisi ini sangat popular di bahagian utara Semenanjung Malaysia. Orang Perlis dan Kedah, kalau tak tau apa benda ketupat pulut ni, takyah ngaku hang orang Perlis atau Kedah. Ketupat pulut daun palas sekarang ni dah evolve menjadi bermacam-macam ragam mengikut selera orang yang membuatnya, macam-macam versi ada..." (klik untuk baca keseluruhan entry)

Dijamin ianya 100% original, termasuk grafik dan jalan ceritanya yang tidaklah aku rasa best mana pun, aku pilih entry yang tu sebab ianya menepati syarat-syarat contest, dan telah mendapat agak banyak pageviews. Contest berlangsung sehingga 5 April 2014, 11.59pm. Lai lai, jom join sekali~ ;3

Jya mata ne, koneko-tachi chan~ ( =^w^= ) 

2 comments:

  1. OMG... just found out, terima kasih kerana mempromosikan blog saya di sini ya tuan blog! XD

    Blog saya ni kategori rojak sebenarnya, macam2 saya kongsi dengan readers saya, kadang2 tu saya cerita pasal makanan, selalunya saya focus pasal makanan jepun la (sbb saya minat japanese arts and food)... anyway terima kasih kerana berminat dengan blog saya, sekarang ni musim buah mempelam harumanis, bolehlah baca entry Perlis Mango Education di blog saya~ ;3

    ReplyDelete